ה-CERT הלאומי יפעל מקריית הסייבר המוקמת בבאר שבע

הגוף שאמור להכין את המגזר האזרחי להתמודד עם איומי סייבר, יעתיק את מקומו בשנה הבאה לקריית הסייבר בבאר שבע ויפעל משם

ה-CERT הלאומי יפעל מקריית הסייבר המוקמת בבאר שבע

ה-CERT  הלאומי, הגוף שאמור להכין את המגזר האזרחי במדינה להתמודדות עם איומי סייבר, כבר הוקם, ולקראת סוף השנה, או בתחילת השנה ההבאה, יעתיק את מקומו לקריית הסייבר הלאומית ההולכת ומוקמת בבאר שבע.

תום אחידרור, ראש תחום בכיר לפיתוח הון אנושי במטה הסייבר הלאומי, אמר את הדברים לישראל דיפנס בתערוכת סייברטק 2015, והוסיף כי ה-CERT הלאומי כפוף לרשות הסייבר הלאומית, שהוקמה באחרונה על פי החלטת ממשלה. הרשות היא גוף אופרטיבי בעל אחריות לכל פעילויות ההגנה הלאומית נגד סייבר, בעוד שהמטה הלאומי הוא גוף שיעסוק בהתוויית אסטרטגיה, מדיניות וקידום פרויקטים. אחד  מתפקידיו של מטה הסייבר יהיה ליזום מעבר ארגונים וחברות מישראל ומהעולם לבאר שבע כדי להקים  מסגרות פיתוח ושירותים בתחום הסייבר בפארק הסייבר הפועל כבר בעיר.

מאז הוכרזה באר שבע כבירת הסייבר הישראלית, כבר מרוכזים בבירת הדרום מסגרות מחקר ופיתוח נרחבות, הכוללות את אוניברסיטת בן גוריון, חממות תעשיה, שבהן פועלות חברות ענק עולמיות כמו דויטש טלקום, JVP, EMC, IBM, לוקהיד מרטין ואחרות, וכן חברות הזנק ישראליות, כמו CYACTIVE שנמכרה באחרונה לפיי-פל.

פיי ביטקר מאוניברסיטת בן גוריון, אמרה כי אחרי שיעברו לבאר שבע אגפי התקשוב והמודיעין של צה"ל, יהיה בעיר ריכוז של יותר מ-10 אלפים אנשי הייטק, וזה אקו-סיסטם ישראלי ייחודי שירכז בין ביתר מחקר ופיתוח בתחומי הסייבר.

במקביך פורסם כי קספרסקי, חברת אבטחת המידע מהמובילות בעולם, המציגה בתערוכה, הקימה בירושלים את מרכז הפיתוח הראשון של החברה בעולם מחוץ לגבולות רוסיה. עד סוף 2016 יעבדו בסניף הישראלי של קספרסקי עשרות עובדים בתחומי הפיתוח והסייבר.

מעבדות קספרסקי מעסיקה כיום כ-3,000 עובדים והם מייצרים מוצרי הגנת סייבר ומודיעין להגנה על תשתיות 'קריטיות בעיקר בתחומי האנרגיה. מעבדות קספרסקי גם מקיימת מעקב אחרי תקיפות סייבר בכל העולם, עורכת מיפוי של איומים ופוגענים, ומפרסמות כל חודש דוח על מצב התקיפות. באחרונה גילו מומחי המעבדות ברוסיה  מקרה של גניבה והונאת בנקים בהיקף של מיליארד דולר. קספרסקי פועלת בשת"פ עם ארגוני אכיפת חוק כמו אינטרפול ויורופול למעקב ומעצר האקרים. בישראל מפיצה חברת אינוקום את מוצרי קספרסקי כמו רכיבי אבטחת מידע, תוכנות הגנה ואבטחת מידע למערכי איחסון ליחידות קצה , לשרתים ותוכנות הגנה על סמארטפונים. 

אולי יעניין אותך גם