"התעניינות עצומה ב'מעיל רוח'"

לקראת כנס AUSA, ראש חטיבת היבשה של רפאל: "צוק איתן" מהווה פריצת דרך, פעם ראשונה בהיסטוריה הצבאית שבה מערכת הגנה אקטיבית הוכיחה את עצמה בפעילות לחימה אינטנסיבית

"בעקבות מבצע 'צוק איתן' יש בעולם התעניינות עצומה במערכת ההגנה האקטיבית להגנה על כלי רכב – 'מעיל רוח'", כך אומר בשיחה מיוחדת עם ישראל דיפנס, ראש חטיבת היבשה של רפאל, גיורא כץ.

כץ אמר את הדברים לקראת התערוכה הביטחונית המרכזית של ארצות הברית, AUSA, שנפתחת היום בוושינגטון.

בין מוצרי החברה, כולל "כיפת ברזל", מציגה רפאל את מערכת ההגנה האקטיבית בשלוש הגרסאות שלה – גרסת HV לרכב כבד, גרסת MV לרכב "בינוני" ודרגת LVלרכב קל.

כץ אומר כי "צוק איתן" הופך את ההתעניינות במערכת, בעיקר בגרסת ה-HV שעברה טבילת אש משמעותית ראשונה, לעצומה. ההתעניינות היא לא רק ב"כיפת ברזל", שזכתה למרבית תשומת הלב התקשורתית.

לדברי כץ, "אנחנו נתמקד בתערוכה הזאת במוצרי המיגון וההישרדות – מיגון אקטיבי וגם ראקטיבי מתוצרתנו, שלגביו יש לאמריקאים ניסיון מעולה מעיראק ומאפגניסטן.

"המיגון האקטיבי מבליט עוד יותר את הזירות החדשות שמתהוות בעולם. ההנחה היא שהזירה שאנחנו כבר נתקלנו בה ב'צוק איתן', היא רק הפרומו לאיומים דומים שצבאות אחרים ייתקלו בהם בהמשך, לכן מאוד אקוטי גם לצבאות אחרים.

"אני מרגיש מאוד לא נוח לקרוא ל'צוק איתן' 'מקדם מכירות', אבל ברור שהצלחת ההגנה האקטיבית בעימות הזה, גם כיפת ברזל כנגד רקטות וגם 'מעיל רוח' כנגד טילי נ"ט, נותנת לנו דחיפה גדולה מאוד. קיבלנו מחמאות ויש התעניינות רבה מאוד גם ב'מעיל רוח' ספציפית".

כץ מוסיף, כי אמנם בעבר היו יירוטים מוצלחים של "מעיל רוח", בפעילות שוטפת מול עזה, ואולם "צוק איתן" מהווה פריצת דרך משום שזו פעם ראשונה בהיסטוריה הצבאית שבה מערכת הגנה אקטיבית הוכיחה את עצמה בפעילות לחימה אינטנסיבית.

"אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות", אומר כץ. "עשרות טנקים היו חשופים לאלפי חמושים והמערכת פעלה ללא דופי. שום רכב לא נפגע ולא היו התראות שווא. זה הישג טכנולוגי של רפאל ומפא"ת וכל הגורמים יכולים להיות מאוד גאים בכך גם כן".

כץ מציין רפאל פיתחה את "מעיל רוח" בשיתוף עם מפעל אלתא של התעשייה האווירית, שמספק את מכ"מ העקיבה אחר הטיל התוקף.