הרוסים מפסיקים לתקוף מאיראן

נפסקו "לעת עתה" התקיפות של מטוסים רוסיים בסוריה מבסיס באיראן

הרוסים מפסיקים לתקוף מאיראן

צילום: AP

דובר משרד החוץ האיראני, בהראם גסאמי, הודיע כי "היתה זו משימה ספציפית, שקיבלה אישור מוסמך, וזה הסתיים לפי שעה". הוא לא דיבר על אפשרות של חידוש הטיסות הרוסיות מהבסיס האיראני, אלא ש"זה תלוי במצב באזור ובמתן אישור שלנו".

ולדברי סוכנות רויטר, כמה שעות אחרי ההודעה האיראנית אמר דובר משרד ההגנה הרוסי איגור קונשיקוב כי שימוש עתידי של חיל האוויר הרוסי בבסיס איראני לתקיפות בסוריה "תלוי במצב בסוריה". במקביל הודיע שגריר רוסיה בטהראן לבאן דז'אגניאן ש"כל המטוסים הרוסיים עזבו את בסיס חמדאן באיראן, אולם "שום דבר לא ימנע את שימושם פעם נוספת בעתיד. הכל תלוי ברצונם של מנהיגי שתי המדינות".

ואילו שר ההגנה האיראני חוסיין דהגאן מתח ביקורת פומבית נדירה על רוסיה, על כך שחשפה בפומבי את המידע על שימוש רוסי בבסיס באיראן לתקיפת מטרות ברוסיה: "ברור שהרוסים מעוניינים להראות לעולם שהם מעצמת-על בעלת השפעה ושהם פעילים בנושאים  שונים באזור הזה ובעולם", אמר שר ההגנה האיראני בראיון לטלוויזיה בארצו.

 התקיפות הרוסיות מבסיס חמדאן באיראן החלו ב-16 באוגוסט, ולטענת  הרוסים הותקפו מטרות של דאעש ושל ג'באת אל-נוסרה בחאלב, בדיר אזור ובאידליב. 

אולי יעניין אותך גם