הקלצ'ניקוב עושה עלייה

הכירו את ה-AK ALFA – רובה הקלצ'ניקוב החדש בייצור ישראלי. חשיפה מיוחדת של כלי הנשק החדש בתחום

הקלצ'ניקוב עושה עלייה

צילום: CAA

פריצת דרך בתחום פיתוח וייצור כלי נשק קלים מתוצרת ישראל נעשתה על ידי חברת KALASHNIKOV ISRAEL חברת-בת של החברה הישראלית CAA עם הצגתו של רובה ה-AK ALFA החדש בתערוכת SHOTShow  שנערכה בחודש ינואר בלאס וגאס ובתערוכת IWA שנערכה בחודש מרץ בנירנברג, גרמניה.

תהליך העיצוב, המחקר והפיתוח של רובה ה-AK ALFA החל לפני כשנתיים על ידי קבוצת לוחמים וצלפים לשעבר, יוצאי יחידות מיוחדות – כולם עובדי CAA, כולל בעל החברה, משה עוז - במטרה לפתח רובה המשלב את "מנוע" רובה ה-AK (קלצ'ניקוב), עם שלדה חיצונית חדישה. במהלך תהליך זה, מספר לא מבוטל של דגמים נבנו, עברו תהליכים של בחינה והערכה, שופרו ואז נבנו מחדש עד שלבסוף נבנה מוצר סופי האמור לענות על צרכי לקוחות סופיים שונים ברחבי העולם.

לדברי שחר דגן, מנהל השיווק של CAA, רובה ה-AK ALFA מיועד לשיווק ברחבי העולם לשווקים האזרחיים בגרסה החצי-אוטומטית שלו, ולשווקים הצבאיים והמשטרתיים בגרסת האוטומטית שלו.

משה עוז, מייסד ונשיא חברת CAA, מספר כי אלפי רובים מסוג AK ALFA כבר נמכרו ללקוחות ממשלתיים ברחבי העולם, אשר מחכים בימים אלו לאספקת המשלוחים הראשונים. שני דגמים כבר זמינים בקליבר 7.62x39 מ"מ: ה-AKL - רובה בגודל מלא בעל קנה באורך 415 מ"מ, וה-AKS: רובה בגודל ביניים בעל קנה באורך 314 מ"מ. בשלב הבא, דגמי הAGL- וה-AGS  יצאו לשוק בקליבר 5.56x45 מ"מ, ויותר מאוחר, אף בקליברים 5.45x39 מ"מ ו-9x19 מ"מ.  בהמשך הדרך, יוצעו למכירה אף דגמי מיקרו של ה-AK ALFA בקליברים המוזכרים לעיל.

בין מאפייניו העיקריים של רובה ה-AK ALFA החדש ניתן למצוא: נצרה דו כיוונית בתצורת רובה AR המופעלת ללא צורך לנתק את היד האוחזת את ידית האחיזה – שינוי משמעותי וחשוב מהנצרה הימנית המסורתית של רובה הקלצ'ניקוב. בנוסף, לרובה קת מתקפלת וטלסקופית עם תמוכת לחי מתכווננת המסייעת לקבל אחיזה והתאמה מקסימלית של הרובה.

ישנן שלוש תצורות שונות של ידית דריכה לבחירה, ואשר ניתנות להתאמה בצדו השמאלי או הימני של הרובה. כמו כן לרובה הותאם תפס מחסנית דו-כיווני הנדחף כלפי מטה אשר מאפשר החלפת מחסנית מהירה וחלקה יותר.

ברובה מותקנת מסילת "פיקטיני" עליונה ארוכה באורך 43 ס"מ, המאפשרת התקנה של יותר מאמצעי אופטי בודד. למשל: כוונת השלכה עם מכפל או כוונת השלכה עם אמר"ל (אמצעי ראיית לילה). לחילופין, המסילה גם תאפשר התקנת טלסקופ גדול במיוחד. בחברה גם התקינו בכלי הנשק מפצה סטייה (קומפנסטור) חדשני המסייע בהפחתת הרתיעה והרשף של הרובה.

אולי יעניין אותך גם