הפרטת התעשייה הצבאית עוברת לשלב הביצוע

רשות החברות הממשלתית תפרסם מודעה לפתיחת הליך מכירת התעשייה הצבאית. בתהליך המכירה יוכלו להשתתף תושבי ואזרחי ישראל או חברות ישראליות בלבד. עם זאת, תותר השתתפות עקיפה של זרים כבעלי מניות בשיעור של עד 90 אחוז בחברה ישראלית

הפרטת התעשייה הצבאית עוברת לשלב הביצוע

הפרטת התעשייה הצבאית ומכירתה למשקיע פרטי – יוצאת לדרך ועוברת לשלב הביצוע.

ביום חמישי הקרוב, ה-5.3.15, רשות החברות הממשלתיות תפרסם מודעות בעיתונות הישראלית, הבינלאומית ובאתר האינטרנט של הרשות של פתיחת הליך מכירת התעשייה הצבאית למשקיע  פרטי.

הפרטת התעשייה הצבאית מתבצעת בתום תהליך ממושך שהתבצע בתעשייה הצבאית,  להכנת החברה להפרטה – בתיאום מלא ובהסכמת של משרדי הממשלה הרלוונטיים בראשות משרדי האוצר והביטחון, נציגות העובדים וההסתדרות. החלטת ההפרטה שאושרה הממשלה קובעת  כי תעש תופרט כמקשה אחת, למעט יחידה מסווגת הכוללת אינטרסים ותשתיות מסווגות שיישארו במידי המדינה וינוהלו במסגרת חברה ממשלתית "תומר- מערכות". עוד קובעת ההחלטה כי החל משנת 2020 תעש תפעל ממתחם תעש ברמת בקע שבנגב ותפנה קרקעות ממתחמים שבהן היא פועלת במרכז הארץ.

בתהליך המכירה  של החברה יוכלו להשתתף  יחידים שהינם תושבי ואזרחי ישראל, או חברות ישראליות בלבד. יחד עם זאת, תותר השתתפות עקיפה של זרים ושל חברות זרות, כבעלי מניות, בשיעור של עד 90%, בחברה ישראלית שתתמודד על רכישת תעש – חברה שהתאגדה בישראל לפי חוק החברות ואשר מרכז עסקיה בישראל ואשר גורם ישראלי מחזיק, במישרין, ב- 10% לפחות מכל אחד מסוגי אמצעי השליטה בחברה.

התעשייה הצבאית היא חברה ביטחונית המעסיקה כ- 2,700 עובדים ומתמחה בפיתוח וייצור של פתרונות ומערכות לחימה לצה"ל וצבאות מתקדמים בעולם. החברה פועלת ממספר מתחמים: קרית שמונה, נצרת, טירת הכרמל, רמלה ורמת - בקע שבנגב. לחברה צבר הזמנות של 9 מיליארד שקל.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות