הערכות: ישראל לא אחראית לתקיפה הלילה בסוריה

כלי תקשורת ערביים דיווחו כי הותקפו מספר מטרות צפונית לדמשק וייחסו את התקיפה לישראל. אולם הערכות של גורמים מהימנים טוענות כי כנראה מדובר בכלל בקרבות בין המורדים לצבא אסד

הערכות: ישראל לא אחראית לתקיפה הלילה בסוריה

צילום: AP

כלי התקשורת הערביים דיווחו כי עמדות של צבא אסד וחיזבאללה הותקפו באזור הרי קלמון, שמצפון לדמשק. הדיווחים ייחסו את התקיפה לישראל, אולם גורמים מעריכים גי מדובר בחלק מהקרבות בין צבא סוריה למורדים. על פי הדיווחים מסזפר חיילים נהרגו וכי בתקיפה היו גם פצועים.

רשת אל-ערבייה דיווחה כי אחת המטרות הייתה עמדה של חטיבה 155, אשר אחראית על אמצעי לחימה אסטרטגיים, ביניהם טילי סקאד. מדובר באותה חטיבה שעל פי הדיווחים בכלי התקשורת הזרים ישראל תקפה בסוף השבוע האחרון.

האירוע מתרחש מספר שעות לאחר שכוח צה"ל זיהה וחיסל ארבעה מחבלים שניסו להניח מטען באזור גדר המערכת בגבול סוריה ישראל, לא הרחק ממג'דל שמס. צה"ל זיהה דמויות חשודות באזור הגדר בשעה 21:30 אמש. כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר החוליה וסיכל את ניסיון הנחת המטען.

כל זאת מספר שעות לאחר ששר הביטחון משה (בוגי) יעלון הבהיר כי ישראל לא תתיר לאיראן ולאסד לחמש את חיזבאללה. בנאומו בקבלת הפנים המסורתית לרגל יום העצמאות אמר יעלון כי "איראן ממשיכה לנסות ולחמש את חיזבאללה, גם בימים אלו, והיא שואפת לצייד את ארגון הטרור הלבנוני בנשק מתקדם ומדויק. אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה שואפים לעשות זאת בכל דרך ובאמצעות כל נתיב.

"לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום", דברי יעלון באירוע.

אולי יעניין אותך גם