הלוחמה האלקטרונית של "עורבי השחקים"

יחידת ל"א של חיל האוויר 'עורבי השחקים' מפעילה מערכת ל"א חדשה ומסווגת

הלוחמה האלקטרונית של "עורבי השחקים"

צילום: ארכיון חיה"א

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חיל האוויר מפעיל מערכת ל"א (לוחמה אלקטרונית) חדשה ומתקדמת המסייעת למטוסים לחמוק מגילוי אויב.

המערכת מופעלת על ידי יחידת 'עורבי השחקים', היא יחידת הל"א של חיל האוויר, והיא מסייעת למטוסים להתחמק ממערכות גילוי של האויב ומאיומים שונים בדרכם לביצוע משימותיהם. כיום כמעט כל פעילות מוטסת מלווה בהגנת ל"א שמספקת יחידת 'עורבי השחקים' בתל נוף, באמצעות  מערכות הגנת ל"א קרקעיות ומוטסות.

לפני כמה ימים הסתיים קורס מפעילי ל"א, וחלק מהמסיימים הוכשרו להפעיל את המערכת החדשה, שפרטיה נשמרים בסוד, כמו כל פרטיו של מערך הל"א של החיל.

מפקד יחידת 'עורבי השחקים', רס"ן רן, אמר לאתר חיל האוויר כי משימות החיל בשני העשורים שחלפו התפתחו וגדלו בצורה משמעותית, ולכן מתבצעים היום תהליכים ארגוניים פנימיים, שיאפשרו למערך הל"א להעניק תמיכה איכותית למשימות החיל. "מערכת הל"א החדשה תואמת את התמורות המתחוללות במזרח התיכון", אמר מפקד יחידת 'עורבי השחקים'. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות