הכיוון: רק"ם יותר קל וקטן, בעל כוח אש רב ומערכות הגנה על הצוות

בפאנל על עתיד כלי הרכב המשוריינים שהתנהל בכנס היבשה הבינלאומי דיברו על כיווני הפיתוח העיקריים בתחום

הכיוון: רק"ם יותר קל וקטן, בעל כוח אש רב ומערכות הגנה על הצוות

צילום: ישראל דיפנס

בכנס היבשה הבינלאומי המתקיים בלטרון, התקיים פאנל בנושא עתיד הרכבים הרק"ם. הכנס אורגן על ידי עמותת "יד לשריון" בשיתוף ישראל דיפנס.

דידי בן יואש, ממפא"ת במשרד הביטחון, הרבה בשבחי טנקי המרכבה ונגמ"ש הנמ"ר, שני כלי רק"ם שיוצרו לפי דרישות צה"ל ונחשבים לטובים מסוגם בעולם, בעיקר בגלל תכונות השרידות וההגנה על הצוות. בן יואש גם הגן על עתידו של הטנק ואמר כי "הטנקים נחשבים למיושנים תמיד בין שתי מלחמות, אך כשהמלחמה פורצת, מזעיקים את הטנקים. כך היה במלחמת העולם השנייה, במלחמת יום הכיפורים ובמבצע 'צוק איתן'. לטנק יש בהחלט עתיד אלא שיש להתאימו לימינו. פעם מפקד הטנק היה מנווט והנהג נוהג. היום אפשר להפקיד את הניווט בידי מערכת GPS ללא קושי ואז הצוות מתפנה למשימות אחרות".

בן יואש הוסיף עוד ואמר כי בישראל מפתחים דגם רק"ם חדש שיהיה יותר קל ויותר קטן מהקיימים, בעל כוח אש רב ומערכות הגנה על הצוות. כאשר נשאל על סוגיית הקיצוצים בתקציב הביטחון אמר בן יואש כי תמיד לוחקים בחשבון את השפעות אילוצי התקציב על פרויקטים צבאיים. בפאנל לקחו חלק עוד שאול נגר, איש המרכז לחקר לוחמת היבשה, וקולונל סקוט דה בולט, איש צוות התכנון של מערכות כבדות בצבא ארה"ב.

הגנרל בדימוס ג'ון יוריאס, נשיא חברת אושקוש דיפנס, אמר כי בצבא ארה"ב מפעילים בהצלחה כלי רק"ם בלתי מאוישים, רובוטיים. מדובר בכלים המסוגלים לגלות מטעני צד וכך להציל חיילים. גנרל יוריאס הציג מכתבי חיילים אמריקניים שהיו בשיירות של כלי רכב מאוישים ובלתי מאוישים בזירות מלחמה וחייהם ניצלו תודות ליכולת הגילוי של מטעני צד.

אולי יעניין אותך גם