האם צרפת תבחר בהרמס 450?

בריטניה כבר בחרה בווטשקיפר , הגרסה האירופאית של מל"ט ההרמס 450. פולין כנראה בדרך, וכך גם צרפת. האם אנו עדים למגמה באימוץ אירופאי של מל"ט ההרמס 450 כסטדנדרט? 

האם צרפת תבחר בהרמס 450?

"First UK flight of Watchkeeper UAV MOD 45151422" by Photo: Peter Russell LBIPP/MOD. Licensed under OGL via Commons - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:First_UK_flight_of_Watchkeeper_U...

בשקט בשקט, חברת תאלס דוחפת את מל"ט הווטשקיפר שמבוסס על ההרמס 450 של אלביט מערכות למדינות באירופה. מדובר בגרסה של המל"ט שפותחה במקור לצבא בריטניה. בינתיים, תאלס כבר עשתה שיתוף פעולה בפולין לייצור המל"ט ומקווה לזכות שם במכרז של הצבא, ולאחרונה עלה הוושטקיפר לשלב הגמר גם במכרז המל"טים הטקטיים של צבא צרפת. כך לפי דיווח באתר defensenews.

לפי הפרסום, לשלב הגמר הגיעה חברת תאלס עם הווטשקיפר וחברת Safran עם ה-Patroller. מדובר במכרז תחת השם SDT לרכישת 14 מערכות מל"ט. מתמודדת נוספת, חברת איירבוס שניגשה יחד עם Textron האמריקאית, הודיעה שהיא לא מתמודדת. גם תעשייה אווירית הייתה אמורה להתמודד עם חברת Latécoère הצרפתית, אך היא לא ניגשה למכרז, כך לפי אתר latribune.

ההודעה על הזוכה צפויה בסוף דצמבר השנה. המערכות החדשות צריכות להיכנס לשירות במהלך 2017.

לפי latribune, הצבא הצרפתי רצה לרכוש את הווטשקיפר בלי מכרז, אך עורכי הדין של תאלס לא הצליחו לעקוף את ה-DGA. ב-defensenews מוסיפים כי כנראה והזמנה של הווטשקיפר מבריטניה, תענה בהזמנה בריטית של נגמ"ש צרפתי מסוג Nexter VBCI. 

 

אולי יעניין אותך גם