האלוף אייל זמיר מונה למפקד פיקוד הדרום

האלוף זמיר יחליף בתפקידו את אלוף שלמה (סמי) תורג'מן

האלוף אייל זמיר מונה למפקד פיקוד הדרום

מקור: דובר צה"ל

האלוף אייל זמיר מונה אתמול (ג') למפקד פיקוד הדרום. הטקס נערך במחנה "רבין" (הקריה) בתל- אביב, במעמד שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון וראש המטה הכללי, רב- אלוף גדי איזנקוט. אלוף אייל זמיר עתיד להחליף בתפקידו את אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, אשר מכהן בתפקיד זה בשנתיים וחצי האחרונות.
 
מדברי שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון: "אירוע משמעותי הוא החלפת מפקד פיקוד. סמי, ראיתי אותך מתכונן היטב להתאים את הפיקוד והיחידות לאתגרים, וראיתי אותך ב'צוק איתן' מביא לידי ביטוי את כל ניסיונך ועומד במבחן הזה בכבוד רב. העובדה שביישובי העוטף יש ביקוש גדול להרחבות - זה הניצחון הגדול, ועל כך הערכה רבה סמי. אייל כבר מכיר לא מעט מהדברים שמפקד חווה ויש ברשותו את כל הכלים להצליח בתפקיד. אנחנו נעשה הכול כדי שתקופת השקט היחסית תימשך, אבל גם נהיה מוכנים להתפרצות". 
 
מדברי ראש המטה הכללי, רב- אלוף גדי איזנקוט: "החלפת אלוף פיקוד מרחבי בצה"ל הוא אירוע משמעותי בעיקר על רקע הימים האלה והנפיצות והמורכבות של הזירה הפלסטינית ביהודה ושומרון. הפיקוד על גזרת הדרום הביא לידי ביטוי את היכולת שלך, את יכולת החשיבה העמוקה, את יכולת התכנון הקפדנית ואת יכולת הביצוע שראינו לפני 'צוק איתן' ובמהלך 'צוק איתן'. אייל מביא לתפקיד ניסיון רב מאוד גם בפיקוד, גם במטה וגם בראייה רחבה מאוד שמעטים זוכים לראות אותה". 
 
מדברי מפקד פיקוד הדרום היוצא, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן: "למדתי מקרוב במערכה זו את מה שאנו יודעים מאז ומתמיד, לוחמי צבא ההגנה לישראל ומפקדיו, בסדיר ובמילואים, הם תמצית הטוב שיש לנו. הם הנושאים בגבורה את דגל הארץ הזו, וכאשר הם נקראים לדגל למשימה, יש על מי לסמוך. אייל ידידי, בימים אלה בהם המציאות המבצעית מורכבת ברור לכל בר דעת כי עוד נכונו לנו ימים מאתגרים".
 
מדברי מפקד פיקוד הדרום הנכנס, אלוף אייל זמיר: "אני מקבל את התפקיד מתוך תחושת אחריות אישית כבדה, מתוך הבנת גודל ומורכבות המשימה, הבנת הגבולות הדרומיים של ישראל ושמירה על ביטחונם של תושבי הדרום. האתגרים כפי שאני מכיר אותם מהעבר והעמקתי בהם בתקופה האחרונה רבים בכל החזיתות- רצועת עזה, סיני והערבה. המציאות דינמית ונפיצה כפי שמוכיחים הימים האחרונים בעיקר במזרח ירושלים וביהודה ושומרון.
 
סמי בעיניי מהווה דוגמא למופת, קצין מצטיין, מנהיג קרבי. הוכחת זאת גם בתפקידך האחרון, גם את קור הרוח, היציבות, שיקול הדעת והמנהיגות- כל אלו באו לידי ביטוי במערכת 'צוק איתן', החל מהצורה בה הכנת את הפיקוד ועד הצורה בה הובלת והשפעת רבות על המערכה המוצלחת". 

אולי יעניין אותך גם