דויד כהן, יהודי, מונה לסגן מנהל הCIA

בחודש שעבר מינה אובמה את כהן לסגן מנהל סוכנות הCIA. המינוי הוא כנראה ביטוי לכך שעל אף פרשיות ריגול מעבר, הממשל הנוכחי לא מעכב יהודים בדרך לפסגת שירותי המודיעין האמריקאים. בתפקידו האחרון כהן היה המנוע מאחרי הסנקציות על איראן ורוסיה

דויד כהן, יהודי, מונה לסגן מנהל הCIA

דויד כהן - United States Government Work/Flickr

לפני כחודש, מינה הנשיא אובמה את דויד כהן, יהודי, לשעבר בכיר במשרד האוצר האמריקאי לסגן מנהל ה- CIA הבא. כהן יחליף את אבריל היינס, שיהפוך לסגן היועץ לביטחון הלאומי של אובמה. כהן, 51,  ידוע בעיקר כגורם הרשמי מאחורי הסנקציות נגד איראן ורוסיה. (CNN אפילו כינה אותו "גורו הסנקציות"), כך לפי דיווח באתר tabletmag.

כהן, גם העיד בגבעת הקפיטול בחודש אוקטובר האחרון על איראן וסוריה, והיה קולני גם על הלחימה נגד המדינה האסלאמית, תוך שימת דגש על המבנה הפיננסי הלא מסורתי של הקבוצה המיליטנטית. בנאום באוקטובר 2014, הוא הדגיש את הצורך של ארה"ב להתאים את הטקטיקה שלה בתגובה: "במידה מסוימת, ISIL מציב אתגר מימון טרור שונה. הוא צבר עושר בקצב חסר תקדים, ויש לו מקורות הכנסה שונים בהרכב מאלו של ארגוני טרור אחרים. בניגוד, למשל, לאל-קאעדה, ISIL מתבסס פחות על תורמים עשירים, ולכן אינו תלוי בהעברת כסף מעבר לגבולות בינלאומיים. במקום זאת, ISIL משיג את הרוב המכריע של הכנסותיו באמצעות פעילות פלילית וטרור מקומי".

בכתבה שהעלה היום (ה') אתר timesofisrael, מתקיים דיון סביב השאלה האם המינוי של כהן לעמדה בכירה בשירות ביון אמריקאי תסלול את הדרך ליהודים אחרים. מסתבר, שהשיוך של יהודים לישראל מציב לעיתים קשיים בפני אנשי מקצוע שרוצים להתקדם בארגונים כמו הCIA או אחרים. יחד עם זאת, מסתבר שכהן, לפי דיווחים שונים, מוכשר מאד בתפקידו והמינוי הוא ביטוי של ממשל אובמה לכך שפרשיות מודיעיניות מעבר, הידועה שבהן היא זו של יונתן פולארד, כבר לא מהוות מכשול  לקידום יהודים בשירותי המודיעין של ארה"ב. 

אולי יעניין אותך גם