גזרת הצפון מתחממת: "ישראל תקפה בפעם ה-3 בתוך שבוע מטרות בסוריה"

שעות לאחר סיכול הנחת המטען בגבול ישראל-סוריה, כלי תקשורת ערביים מדווחים על תקיפה נוספת נגד מטרות סוריות. הדיווחים מייחסים את התקיפה לחיל האוויר הישראלי וטענים כי המטרות היו בסיסי צבא סוריים

גזרת הצפון מתחממת: "ישראל תקפה בפעם ה-3 בתוך שבוע מטרות בסוריה"

צילום: AP

רשת אל-ג'זירה הקטארית דיווחה כי ישראל תקפה מטרות בסוריה, בפעם השלישית בתוך שבוע. על פי הדיווח מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משגרי טילים של הצבא הסורי (שייתכן שהיו אמורים לעבור לחיזבאללה) באזור אל-קלמון, אשר סמוך לגבול עם לבנון. התקיפה, המיוחסת על פי הדיווח לישראל, התרחשה מספר שעות לאחר סיכול ניסיון של מחבלים להניח מטען על גבול ישראל סוריה.

רשת אל-ערבייה הוסיפה כי התקיפה כוונה נגד בסיס של חטיבה 155 של צבא אסד, אשר מתמחה באמצעי לחימה אסטרטגייםף ביניהם טילים ארוכי טווח. מדובר באותה חטיבה שעל פי הפרסומים הזרים הייתה המטרה גם לתקיפה שיוחסה לישראל בסוף השבוע האחרון. על פי גורמים בתקיפה היו מספר הרוגים ופצועים.

הדיווחים על תקיפה, המיוחסת לישראל, מגיעים גם מספר שעות לאחר ששר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הבהיר כי ישראל לא תאפשר העברת נשק לחיזבאללה. בקבלת הפנים המסורתית ליום העצמאות שנערכה אמש, אמר יעלון כי "איראן ממשיכה לנסות ולחמש את חיזבאללה, גם בימים אלו, והיא שואפת לצייד את ארגון הטרור הלבנוני בנשק מתקדם ומדויק. אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה שואפים לעשות זאת בכל דרך ובאמצעות כל נתיב.

"לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום", לשון נאום יעלון באירוע.

כאמור, הדיווח מגיע מספר שעות לאחר שכוחות צה"ל הצליחו לסכל הנחת מטען על גבול ישראל-סוריה. על פי הידוע, לפחות ארבעה מחבלים נהרגו לאחר שניסו להניח מטען באזור הגבול בצפון רמת הגולן. בשעה 21:30 זיהו חיילים בתצפית של צה"ל ארבע דמויות מתקרבות לגבול הגדר עם ישראל. כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר המחבלים, והנחת המטען סוכלה. האזור ממנו הגיחו המחבלים נמצא בשליטה מעורבת של צבא אסד והמורדים הנאבקים להשתלט על סוריה ולהפיל את משטר אסד.