אשת השנה של חנן גפן: שוטרת מג"ב

נשות השנה של תא"ל (מיל') חנן גפן הן השוטרות שניצבות מול גל פיגועי הסכינים, הן נתקלו השנה בלא מעט אתגרים בשטח, ושמרו על קור רוח מעורר הערכה

אשת השנה של חנן גפן: שוטרת מג"ב

צילום: חטיבת דובר המשטרה

המערכה הביטחונית השנה הייתה ברחובות ובאתרי הקניות. המפגעים הפלסטינאים סימנו את אזרחי ישראל כיעד קל לקצור תהילה ולפרוק תסכולים אישיים, לכפר על סטיגמות חברתיות או סתם פורקן לאלימות פרי הסתה דתית וגזענית. הם קיבלו גיבוי מלא ממשפחותיהם, מהתקשורת הפלסטינית ומההנהגה.

בין המפגעים לאוכלוסייה הישראלית ניצבו אנשי כוחות הביטחון ברחובות ירושלים וחברון במחסומים ובמעברים. ביניהם בלטו שוטרות וחיילות שהיו חלק בלתי נפרד מהצוותים. את גל הפיגועים ליוותה מתחילתה מקהלה מסיתה של אנשי הרשות הפלסטינית, דוברי חמאס וחכ"ים ערביים ישראליים. אלה חשבו שהנה, גילו עוד דרך "אסטרטגית" למלחמה בישראל, אחרי שכל הדרכים האחרות נבלמו בהצלחה על ידי מערכת הביטחון.

השוטרות והשוטרים, החיילות והחיילים, הצליחו לחסום בגופם את הגל ולהביא  לסיום מידי של כמעט כל ניסיון פיגוע. התגובה המהירה עצרה את הגל. האופן שבו הסתיימו כל המפגשים הכניס להלם את ההנהגה הפלסטינית על כל דרגיה ופלגיה ואילץ אותה להורות להפסיק את הפעילות שבה תלו הרבה תקוות בתחילתה.

לכן, מבין כוחות הביטחון הייתי בוחר את השוטרות והחיילות שעסקו ועוסקות בביטחון השוטף ברחובות ירושלים וחברון, במחסומים או במעברים.

אולי יעניין אותך גם