ארה"ב: נסגר קו הייצור של מטוס הקרב המבצעי F-22

הפסקת הייצור בוצעה על ידי לוקהיד מרטין בעקבות ירידת הביקוש. מדובר במטוס הקרב המבצעי מהמתקדמים בעולם, שבישראל קיוו לשכנע את האמריקנים למכור

אם מישהו בישראל קיווה שארה"ב תתרצה בסופו של דבר ותמכור לחיל האוויר את מטוס ה – F-22, התקווה הזו נגוזה השבוע עם סגירת קו הייצור של המטוס בחברת לוקהיד מרטין האמריקנית.

במשך שנים ניסו ראשי ממשלה ושרי ביטחון לשכנע את ארה"ב לקבל את המטוס המתוחכם, שלדעת רבים מתאים מאוד מול אתגרים כמו איראן. אבל כל הנסיונות כשלו. ארה"ב לא הסכימה לייצא את המטוס והקטנת הכמויות שרכש חיל האוויר האמריקני אילצו את לוקהיד מרטין לסגור את הקו.

על פי התכנית המקורית היה אמור חיל האוויר האמריקני לרכוש 750 מטוסים חמקניים כאלה. אבל המספר ירד בשלב ראשון ל- 300 ולאחרונה ל-183 בלבד. מדובר במטוס הקרב המבצעי המתקדם ביותר בעולם. המטוס בנוי כך שלא ניתן כמעט לגלות אותו באמצעות מערכות מכ"ם. זה מושג בשילוב של צורת המטוס, החומרים ממנו הוא בנוי, הצבע בו הוא צבוע וכן המערכות שיש בו. אורכו של ה – F-22 כ-19 מטר ואורך כנפיו כ-14 מטר. המטוס טס במהירות של 1.5 מהירות הקול.

אנשי חיל האוויר הישראלי קיבלו את כל המידע על ה – F-22 והביעו כמובן התלהבות. היתרון הנוסף הוא שניתן היה לקבל את המטוס מיידית ולא באיחור כפי שקורה כיום עם מטוסי ה – F-35.

אולי יעניין אותך גם