ארה"ב: נחשפה פרשת ריגול מסחרי של הממשל הסיני

שני סטודנטים סיניים לתואר שלישי שלמדו בארה"ב חשודים שגנבו סודות מסחריים משתי חברות אמרקאיות שעבדו בהן, ולאחר מכן ניסו לרשום את הטכנולוגיה כפטנט על שמם וכן להקים מפעל בסין על בסיס הסודות שגנבו. זאת, לכאורה, בסיוע אוניברסיטה ממשלתית בסין

ארה"ב: נחשפה פרשת ריגול מסחרי של הממשל הסיני

Skyworks Solutions Office - glassdoor.com

חבר מושבעים פדרלי האשים שישה אזרחים סיניים בגניבת טכנולוגיה אמריקאית משתי חברות לטובת הממשלה הסינית. כך לפי פרסום באתר washingtonpost.

"לפי האישומים בכתב האישום, הנאשמים מינפו את הגישה שהייתה להם לטכנולוגיות אמריקאיות רגישות לצורך השגתן ושיתופן באופן בלתי חוקי עם [הרפובליקה העממית של סין] ליתרון כלכלי", אמר עוזר התובע הכללי ג'ון קרלין, הראש של אגף הביטחון הלאומי במשרד המשפטים. "הריגול הכלכלי מטיל עלויות גדולות על עסקים אמריקאים, מחליש את השוק העולמי ופוגע באינטרסים של ארה"ב בעולם בסופו של דבר". [לכתב האישום המלא לחצו כאן]

אחד מששת הנאשמים, האו ז'אנג, 36, נעצר ביום שבת בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס. הוא טס מסין לדבר בכנס. ג'אנג ושני נאשמים אחרים השיגו תארים בהנדסה מאוניברסיטת דרום קליפורניה ולאחר מכן עבדו בחברות היי-טק. השלושה האחרים נשארו בסין והיו לכאורה חלק ממזימה. הם הקימו חברה בסין שתפקידה להפוך את הטכולוגיה הגנובה לרווחים. מדובר בטכונלוגיה שנועדה לסנן אות אלחוטי בטלפונים סלולריים ומכשירים ניידים אחרים.

באוניברסיטה, ג'אנג ווי פאנג, 35, ביצעו מחקר על הסרט בצובר מהוד אקוסטי או טכנולוגית FBAR במימון משרד ההגנה האמריקני. לאחר שסיימו את תואר הדוקטור ב2005, החלו לעבוד בחברות Avago Technologies בקולורדו ובSkyworks Solutions במסצ'וסטס. כתב האישום טוען שהחל משנת 2006 ג'אנג, פאנג ושותפיו פיתחו תכנית עסקית והחלו בשידול אוניברסיטאות סיניות להפוך לשותפים בהקמת עסק באמצעות טכנולוגית FBAR.

הממשל האמריקאי טוען שהנאשמים ביצעו זאת מתוך כוונה שהממשלה הסינית ואוניברסיטת טיאנג'ין יהנו מזה. זרוע ההשקעות של אוניברסיטת טיאנג'ין נקראת Tianjin Micro Nano Manufacturing Tech. הממשלה טיאנג'ין אזור הפיתוח כלכלי; וrofs Microsystems, מיזם משותף בין זרוע ההשקעות והנאשמים. לפי כתב האישום, בשנת 2006 הנאשמים התכתבו ביניהם בדואר אלקטרוני עם סעיף אחד של ההערות שכותרתו "העברת Avago לסין".

בדואר אלקטרוני אחר, נכתב כי "שוק המסננים עבור טלפון סלולארים מוערך ביותר מטריליון דולרים בשנת 2005", כך על פי כתב האישום. בשנת 2008, גורמים רשמיים באוניברסיטת טיאנג'ין הסכימו לממן לנאשמים הקמה של מפעל, כתב האישום אומר. ב2009, פאנג וז'אנג הפסיקו את עבודתם עם Avago וSkyworks וקיבלו משרות של פרופסורים בטיאנג'ין. בשנת 2009, בהנחיה של האוניברסיטה, פאנג הקים חברת קש באיי קיימן שתופיע כמקור הלגיטימי של הסודות המסחריים שנגנבו, כך לפי כתב האישום.

בשנים 2008 ו2009, לכאורה, פאנג וג'אנג שלחו בדואר אלקטרוני לממשלה הסינית סדרה של קבצים, שקופיות ומסמכים המכילים סודות מסחריים של Avago וSkyworks. הסודות הגנובים הכילו לכאורה פרטי תמחור, טכניקות תחריט-סיליקון, מפרטי כלים וערכות עיצוב. בשנתי 2009 ו -2010 על פי כתב האישום, ג'אנג ופאנג הגישו בקשות לפטנטים בארצות הברית המבוססים על בסיס הטכנולוגיה של Avago וSkyworks ורשמו את עצמם כממציאים.

בשנת 2011 השיקו הנאשמים את חברת ROFS Microsystems. מאוחר יותר באותה השנה, לכאורה, Avago נעשתה מודעת לגניבות של פאנג לאחר שראתה את הבקשות לפטנטים. בסוף 2011 הבוס לשעבר של פאנג, נסע לסין כדי להשתתף בכנס. הוא ביקר באוניברסיטת טיאנג'ין לראות את פאנג והמעבדה החדשה של ג'אנג, ושם הוא נחשף לעובדה שהם עושים שימוש, לכאורה, בטכנולוגיה שנגנבה מAvago.

הוא התעמת עם פאנג ונאשם נוסף, חן ג'ין-פינג, עוזר הדיקן של האוניברסיטה, והאשים אותם בגניבה ושימוש בסודות המסחריים של החברה. פאנג הכחיש שיש לו חברה שמוכרת טכנולוגית FBAR.

אז הוגשו כתבי אישום נגד ג'או גאנג, המנהל הכללי בסוס, וצ'ונג ג'ואו, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת טיאנג'ין שעבד עם פאנג וג'אנג ולכאורה שינה מסמכים המכילים סודות מסחריים של Avago. כולם הואשמו בקשירת קשר לביצוע ריגול וקשירת קשר לביצוע גניבה כלכלית של סודות מסחריים. ג'אנג, ג'ואו פאנג גם הואשמו בריגול וגניבה של סודות מסחריים כלכליים.

התובע במקרה הוא משרד התובע הכללי של ארה"ב בסן פרנסיסקו, בהתייעצות עם מחלקת הריגול הנגדי של משרד המשפטים.

אולי יעניין אותך גם