אלביט תציג בכנס היבשה פתרונות משולבים לסגירת מעגלי אש

החברה תציג בכנס היבשה הבינלאומי המתקיים באתר ההנצחה בלטרון בין ה-4 ל-6 במאי מגוון מערכות ארטילריה, רק"מ שו"ב וקשר

אלביט תציג בכנס היבשה פתרונות משולבים לסגירת מעגלי אש

צילום: אלביט

אלביט מערכות, מובילה עולמית בתחום מערכות היבשה והתקשוב, תציג בכנס היבשה הבינלאומי, שייערך ביד לשריון בלטרון (4-6 במאי, 2015), ממגוון המערכות שלה, החל מתחום הארטילריה והרק"מ, מערכות שליטה ובקרה (שו"ב), מערכות מתקדמות לחייל, ועוד. רוב המערכות כבר משמשות צבאות מובילים בעולם.

בתערוכה תוצג מרגמת ה"חנית"SPEAR) ), דור חדש של מערכת "קרדום" המשמשת את צה"ל וצבאות מובילים אחרים בעולם.

"חנית" היא מערכת מרגמה 120 מ"מ, בעלת יכולות אוטונומיות מלאות וכן יכולת ייחודית של רתיעה מופחתת. המערכת מודולרית וניתנת להתקנה על גבי מגוון רכבים קלים – ובכלל זאת "האמר" וסוגי ג'יפ שונים.  יכולת זו תאפשר ניידות מוגברת של המרגמה גם בהטסה באמצעות מגוון מטוסי תובלה ומסוקים וגם בתנועה גלגלית מהירה, שתאפשר הפעלה מבצעית במתארי לחימה חדשים.

"קרדום"-  מרגמה רותעת 120/81 מ"מ המופעלת על ידי צבאות נאטו וצבאות נוספים במדינות רבות בעולם. למרגמה יש יכולות משופרות של בקרת אש, ניווט, כינון והינע אוטומטי, והיא נחשבת  למתקדמת מסוגה בעולם.  היא  מיוצרת במספר תצורות, החל מתצורה ידנית ועד תצורה אוטומטית/ אוטונומית מלאה. המרגמה ניתנת להתקנה על מגוון רחב של פלטפורמות (נגמ"שים ורכבים גלגליים) ומאפשרת ללקוח להשתמש בציוד ובמלאים קיימים וכך לצמצם עלויות לצד שיפור היכולות המבצעיות.

כמו כן יוצג  הדור החדש של מערכת התותח ATMOS המשמשת את צה"ל וצבאות מובילים בעולם, עתה בגרסה מתקדמת ניידת בעלת תותח 155/52 בטעינה חצי-אוטומטית. התותח מותקן על גבי משאית. המערכת החדשנית מציעה ניידות מוגברת של מערך ארטילרי קני, בירי לטווחים של 40 קילומטרים ובקצב אש של 6 פגזים בדקה. למערכת ה-ATMOS החדשה טעינה חצי אוטומטית המאפשרת לשמר קצב אש גבוה תוך הקטנת צוות הכלי. המערכת מחוברת למערכות השליטה והבקרה במרחב הבנה של תמונת המטרות במרחב וסגירת מעגלים מהירה ביותר.

מערכת שו"ב Dominator®, המיועדת לרמת היחידה והחייל הבודד, מעניקה לכוח יכולות שו"ב בשטח תוך הגברת ההתמצאות הסביבתית והעברת נתונים מתקדמת. יכולות השו"ב המתקדמות מבית אלביט מערכות מאפשרות לכוח בשטח לשלוח ולקבל מידע קריטי בזמן אמת, תצוגה של מודיעין עדכני על גבי המסכים האישיים וכן צפייה בנתוני וידאו המועברים באופן ישיר ממגוון החיישנים הפרוסים בשטח או על גבי הלוחמים. באמצעות המערכת, יכולים המפקדים והלוחמים להעביר תמונות וציוני מקום אל המפקדה או אל יתר הכוחות בשטח – כולל יכולת להטיס את המיני-מל"ט סקיילארק I-LE באמצעות מערכת שו"ב קלה במיוחד, אשר "מולבשת" כולה על גב החייל, ומאפשרת לכוח לבצע משימות מורכבות במיוחד בגמישות מבצעית מוגברת: מחשב, צג כף-יד או עינית אישית, ידית היגוי ומתמר,Skylark® Rambo  בנוסף למערכת הקשר הכלולה במערכת השו"ב.

סקיילארק I-LE - המיני-מל"ט מתבסס על הניסיון המצטבר שנרכש במהלך אלפי שעות טיסה מבצעית של סקיילארק I, במגוון זירות לחימה, כולל בישראל, עיראק ואפגניסטן.

מערכות קשר מתקדמות: SDR 7200HH – מערכת קשר טקטית בטכנולוגיית רדיו מבוסס-תוכנה, אישית וקומפקטית במיוחד, המאפשרת לחייל הבודד להעביר מהשטח תשדורת מולטימדיה בצבע ברזולוציה גבוהה. המערכת מתחברת למערכות השליטה והבקרה ומאפשרות לחיילים בשטח לקבל מידע גם מהחיישנים הפרושים בשטח ולשתף את המידע עם הכוחות האחרים ועם המפקדה. 

אולי יעניין אותך גם