אלביט מקימה מפעל חדש בגיאורגיה

לפי פרסום ברשת, אלביט מערכות וממשלת גיאורגיה מקימות מפעל חדש בגיאורגיה לייצור חלקי מטוסים אזרחיים עבור החברות בואינג, איירבוס ובומברדייר

אלביט מקימה מפעל חדש בגיאורגיה

Irakli Kovzanadze - מנהל השותפות עם אלביט בגיאורגיה. מקור: ויקיפדיה

אלביט מערכות צפויה לפתוח מפעל חדש בגיאורגיה לייצור חלקי מטוסים אזרחיים, כך לפי פרסום באתר agenda.ge. לפי הפרסום, היקף ההשקעה במפעל יהיה כ85 מליוני דולרים. עבודות הבנייה ייחלו בעוד שלושה חודשים וכ -300 אנשים יועסקו במפעל החדש. המפעל צפוי להיכנס לפעולה בעוד שנתיים או שלוש.

הפרויקט יבוצע במשותף על ידי ממשלת גיאורגיה בשותפות עם חברה של אלביט בשם ELBIT  SYSTEMS-CYCLONE שמתמחה בפיתוח וייצור חלקי מטוסים מחומרים מרוכבים. כך לפי פרסום רשמי של ממשלת גיאורגיה. מנהל השותפות יהיה Irakli Kovzanadze.

המפעל החדש צפוי לייצר חלקים מחומרים מרוכבים לתעופה האזרחית שיש להם יתרון תחרותי בשוק העולמי. לפי הפרסום, נציגי אלביט נפגשו עם ראש ממשלת אירקלי גריבשווילי בחודש שעבר ודנו בפרטי הפרויקט. לפי פרסום אחר באתר dfwatch.net המפעל ייצר חלקים עבור מטוסים של החברות בואינג, איירבוס ובומברדייר.

נזכיר כי ב2011 אלביט מערכות הגישה תביעה נגד ממשלת גיאורגיה על אי תשלום עבור מל"טים שנרכשו ב2007 בהיקף של כ100 מליוני דולרים. לא ברור מה מקומו של המפעל החדש במשא ומתן בין הצדדים, אך נראה כי עצם הקמתו מעידה על התחממות.

אולי יעניין אותך גם