אלביט מערכות תספק מערכות תצוגה לNG Gripen של ברזיל

הודעה רשמית של חברת סאאב השוודית, יצרנית הגריפן, מאשרת את חברת AEL (חברת בת של אלביט בברזיל) כספקית של מערכות תצוגה למטוס הקרב המתקדם החדש של ברזיל. היקף העסקה טרם פורסם. 

אלביט מערכות תספק מערכות תצוגה לNG Gripen של ברזיל

Gripen NG for Brazil - SAAB

חברת סאאב, יצרנית מטוס הגריפן, בחרה בחברת אלביט מערכות דרך חברת הבת AEL Sistemas כספק חדש לNG Gripen של ברזיל. כך לפי הודעה באתר החברה.  AEL תספק תצוגה מרחבית (WAD) ותצוגה עילית (HUD), אשר תשולב בNG Gripen של ברזיל כחלק מהסכם ה-F-X2. תכנית WAD ופיתוח HUD החלה בינואר 2015. סאאב וAEL גם חתמו על חוזה להעברת טכנולוגיה.

תכנית מערכות אוויוניקה החדשה תפעל על פני ארבע שנים וכוללת פיתוח, אינטגרציה ועבודת ייצור בפורטו אלגרה. עבודת האינטגרציה של המערכות תבוצע על ידי סאאב וEmbraer. "אנו גאים בהזדמנות לקחת חלק בתהליך הפיתוח של הGripen NG ולהיות מסוגלים להציג את טכנולוגיות התצוגה, המחשב והתוכנה העדכניות ביותר למטוסי קרב מהדור הבא. אני בטוח שזה ישפר עוד יותר את התרומה המוצלחת של AEL לכוחות הצבא הברזילאים", אמר סרג'יו הורטה, נשיא AEL.

ה-WAD למטוסי Gripen NG של ברזיל היא מערכת תצוגה רב תכליתית ביתירות מלאה, בצבע מלא, עם מסך גדול (19*8 אינץ') עם הצגת תמונה רציפה ובקרה באמצעות מסך מגע. המערכת היא המקור העיקרי של כל המידע על הטיסה והמשימה בתא הטייס.

AEL גם תפתח HUD חדש עבור מטוסי Gripen NG של ברזיל. הHUD מספקת מידע טיסה ומשימה לטייס כאשר הוא מחפש עם הראש את המטרה (heads up) מתוך תא הטייס.

"שילוב מוצרים מתקדמים אלה מAEL לGripen NG של ברזיל משפר עוד יותר את המטוסים. הסכם זה גם מוכיח את המחויבות המתמשכות שלנו כדי לפתח ולייצר Gripen בשיתוף פעולה הדוק עם התעשייה הברזילאית", אמר אולף נילסון, ראש חטיבת אירונאוטיקס בסאאב. מבחן טיסה נרחב ייערך בשיתוף פעולה עם AEL באתר של סאאב בLinköping, שוודיה, כדי להפגין ולאמת את הציוד החדש.

חוזה העברת טכנולוגיה עם AEL יתמקד בפיתוח נוסף של ממשק אדם מכונה (HMI) למטוסים מתקדמים, יחד עם סדנאות לתחזוקת אוויוניקה. הפעילות על פי החוזה בין החברות תחל במחצית השנייה של 2015 בסאאב בLinköping ותכלול קורסים עיוניים והכשרה במהלך עבודה.