אירן והודו יערכו תרגיל משותף במפרץ הפרסי

לישראל והודו יש שיתוף פעולה נרחב בתחום טכנולוגיה צבאית זה עשרות שנים, עם פיתוחים בין המתקדמים מסוגם בעולם. שיתוף פעולה צבאי הודי-איראני יכול להוות נקודת ממשק לזליגת טכנולוגיות בין הודו לאיראן. לתשומת לב העוסקים בנושא

אירן והודו יערכו תרגיל משותף במפרץ הפרסי

לפי פרסום באתר alalam.ir, הודו ואיראן יערכו תרגיל משותף במפרץ הפרסי ובאוקאינוס ההודי.

"תרגיל צבאי משותף של איראן והודו יערך במפרץ הפרסי (דרום איראן) ובאוקיינוס ההודי בימים הקרובים", אמר המפקד של הצי האזורי האיראני, אדמירל אמיר חוסיין אזאד ביום שישי האחרון, יום אחד לאחר שהצי ההודי עגן בעיר הנמל האיראנית בנדר עבאס, בירת מחוז Hormozgan, לשהייה של 5 ימים.

אזאד הוסיף כי איראן והודו ישחקו תפקיד מפתח בהבטחת הביטחון בים הפתוח, והוסיף כי אנשי חיל הים ההודי על ספינות המלחמה מתוכננים לקיים תרגילים צבאיים משותפים עם חיל הים של איראן ביום האחרון לשהותם במחוז. הוא המשיך ואמר כי שתי המדינות נהנות מעניינים משותפים, והוסיף כי שיתוף פעולה כזה יכול לשפר את הקשרים צבאיים בין שתי המדינות.

ביום שישי, משרד הביטחון ההודי פרסם הצהרה ואמר כי הצי נכנס לאיראן כחלק מ"ביקור של רצון טוב לחזק את היחסים בין שתי המדינות. המטרה הלאומית של הודו על מנת להבטיח סביבה בטוחה ויציבה אזורית, שתורמת לפיתוח כלכלי וחברתי לא רק בבית, אלא גם בשכונה המורחבת", נאמר בהודעת משרד הביטחון.

בין השורות
 
הודו רוצה לנצל את הרמת הסנקציות מעל איראן לעסקים. בין היתר, יש הצעה על השולחן מצידה של איראן לפיתוח תשתית הובלת גז טבעי עוקפת פקיסטן מאיראן לנמל Porbandar בהודו. יש עוד מספר פרוייקטים על המדף כולל השתתפות של הודו בפיתוח מסילות רכבת ופיתוח שדות מחצבים שונים באיראן. נראה כי בעוד ישראל משתמשת בטכנולוגיה צבאית לצורך מדיניות חוץ מול הודו, איראן מנסה להשיג השגים פוליטיים מולה באמצעות גז. 
 
עוד שיקול קשור ליחסי הודו-סין. בעוד סין מגדילה נוכחות בפקיסטן, בנמל Gwadar, הודו רוצה להגדיל נוכחות באירן, בנמל Chabahar . עוד על הנושא אפשר לקרוא באתר thehindu. למעשה, הודו ואיראן יפתחו את הנמל יחד בהשקעה משותפת. 

אולי יעניין אותך גם