אינטל תבנה מחשב על עבור הממשל האמריקני

למערכת החדשה יקראו "אורורה" והיא תסופק לממשל בשנת 2018

אינטל תבנה מחשב על עבור הממשל האמריקני
אינטל תספק למשרד האנרגיה של ארה"ב את מחשב העל החזק ביותר בעולם – "אורורה" (Aurora). המערכת, שנבנית בשיתוף עם יצרנית מחשבי-העל קריי (Cray), תימסר לממשל האמריקני בשנת 2018. 
 
מחשב-העל החדש יציע ביצועי שיא של 180 פטה-פלופס (FLOPS) פטה = מיליון ג'יגהבייט; פלופס היא יחידת מידה לעוצמתם של מחשבים העוסקים בעיבודים עתירי חישוב, ובפרט עיבודים מדעיים, שבהם נעשה שימוש נרחב בפקודות נקודה צפה. מדובר בביצועים הגבוהים פי חמישה ויותר מהמחשב החזק ביותר הפועל כיום. 
 
ה"אורורה" תתבסס על מסגרת למחשוב עתיר ביצועים מתוצרת אינטל ועל מחשב-העל "שאסטה" (Shasta) של הדור הבא מתוצרת קריי. החוזה הוא חלק מיוזמת משרד האנרגיה האמריקני להתקין מחשבי-על מתוחכמים בשלוש מעבדות לאומיות של המשרד - ארגון, לורנס ליוורמור ואוק רידג' - במטרה לבסס את המנהיגות של ארה"ב במחקר מדעי ולהציבה בחזית הדור הבא של המחשוב.
 
המחשב יבוסס על מעבדי Intel Xeon processors ומעבדי Intel Xeon Phi (שם קוד Knights Landing). המחשב החזק ביותר בעולם כיום הוא ה-Tianhe-2 הסיני, שנבנה ב-2013 ומספק עוצמת עיבוד גולמית של עד 33.96 פטה-פלופים. כאשר האורורה יהפוך פעיל, שלוש שנים מעכשיו, הוא צפוי להיות המחשב המהיר ביותר שאי פעם נבנה. 

אולי יעניין אותך גם