אינטל מציגה מעבדים לטלפונים ניידים, פאבלטים וטאבלטים

מעבדי Intel Atom x3 (לשעבר SoFia) לטלפונים חכמים ברמת המחיר הבסיסית, ומעבדי Intel Atom x5 ו-Cherry Trail לפאבלטים וטאבלטים ברמת המחירים הבינונית והתקני פרימיום

אינטל מציגה מעבדים לטלפונים ניידים, פאבלטים וטאבלטים
מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', הכריז על סדרת פלטפורמות עבור טלפונים ניידים, פאבלטים וטאבלטים, על יישומים שיעשירו את חוויית השימוש במחשבים אישיים ועל שורה של שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות מובילות. קרניץ' הכריז על סדרת המעבדים Intel Atom x3, (שנקראה בעבר בשם הקוד SoFIA). זוהי פלטפורמת תקשורת משולבת הראשונה של אינטל המיועדת לסמארטפונים, פאבלטים וטאבלטים  המיועד לשווקים הצומחים של התקנים זולים ובסיסיים.
 
ה-SoC משלב את מעבד היישומים - Intel Atom מרובי ליבות 64-סיביות - מעבד חיישן תמונה, גרפיקה, אודיו, קישוריות ל-3G ול-4G LTE ורכיבי ניהול צריכת חשמל במערך שבבים אחד של המערכת. אינטגרציה זו מאפשרת ליצרנים לספק התקנים עתירי תכונות ברמות מחיר סבירות עבור הצרכנים המתרבים של נתח השוק הבסיסי. עשרים חברות, בהן ASUS ו-Jolla כבר התחייבו לספק תכנים המבוססים על Intel Atom x3.
 
את קו המוצרים הנייד משלימה אינטל עם המערכת-על-שבב Intel Atom הראשונה שיוצרה בתהליך 14 ננומטר, וסדרת מעבדי Intel Atom x5  ו-Intel Atom x7 (שנקראה בעבר בשם הקוד "Cherry Trail"). סדרה זו מיועדת לטאבלטים ומכשירי 2 ב-1 בעלי צג קטן.
סדרת המעבדים Intel Atom x5 ו-x7 מציעה תמיכה של 64 סיביות במערכות הפעלה Windows ואנדרואיד, גרפיקה Intel Gen 8 ואופציה לצימוד עם קישוריות LTE Advanced . סדרה זו תניע מגוון התקנים ברמת מחיר בינונית והתקני פרימיום. לקוחות אינטל, בהם אייסר, אסוס, דל, HP, לנובו וטושיבה כבר התחייבו לספק התקנים המבוססים על פלטפורמה זו. ההתקנים הראשונים צפויים להגיע לשוק במחצית הראשונה של השנה.
 
אינטל הכריזה גם על הדור השלישי של המודם שלה ל-LTE Advanced Category 10 בעל חמישה מצבי הפעלה. ה-Intel XMM 7360 תומך בצימוד ערוצי 3x ובמהירויות הורדה של עד 450 Mbps. מידותיו הקומפקטיות ונצילות האנרגיה הטובה מאפשרים ל-XMM 7360 של אינטל להשתלב בהתקנים במידות שונות, החל מסמארטפונים ופאבלטים וכלה במחשבים אישיים. המודם גם מרחיב את קו פתרונות ה-LTE של אינטל ומספק ליצרני ההתקנים אפשרות תחרותית לתכנן ולהשיק במהירות התקני LTE במגזרי שוק ואזורים גיאוגרפיים שונים. 
בתערוכת ברצלונה תציג אינטל גם מערכת קונספט קדם 5G המשלבת LTE בכדי לספק מהירויות של יותר מ-1 Gbps על-ידי שימוש בטכנולוגיה של אינטל מקצה לקצה.
 
בהמשך להצלחה של הטאבלט הדק בעולם, ה-Dell Venue 8, קרזניץ' סיפק לקהל הצצה לטאבלט Dell Venue 10 המציע מקלדת נתיקה, את טכנולוגיית הצילום Intel RealSense – שפותחה, בין היתר, במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה, וכן טעינה אלחוטית וטכנולוגיית אבטחה ופרטיות True Key של Intel Security. הטאבלט החדש פונה למשתמשים פרטיים ועסקיים וצפוי לצאת לשוק בקרוב.
 
פתרונות אבטחה מתקדמים ושיתופי פעולה עם חברות מובילות
 
קרזיץ' הכריז גם על שיתוף פעולה עם חברת סמסונג באבטחת ההתקנים החדשים גלקסי S6 וגלקסי S6 Edge. קרזניץ אמר ש-Intel Security משתפת פעולה גם עם LG באבטחת נתונים אישיים, והחברה תשלב את McAfee Mobile Security של אינטל ב-LG Watch Urbane LTE, בכדי לספק יכולות מניעת גניבה שיאפשרו לבעלי ההתקן לנעול אותו, לאתרו ולנטרלו במקרה הצורך. משתמשים בהתקני אנדרואיד של LG מוגנים כבר היום ב-McAfee Mobile Security בהתקניהם.
 
קרזניץ הכריז גם על לקוחות חדשים לטכנולוגיית True Key של אינטל, בהם ברייטסטאר, דויטשה טלקום ופרסטיג'יו. טכנולוגיה מאפשרת אימות זהות קל ובטוח יותר באמצעות גורמי זיהוי אישיים כגון זיהוי פנים וטביעות אצבע במקום נקודות התורפה של הסיסמאות. דויטשה טלקום תתקין מראש את True Key במוצרים שהיא מספקת ללקוחותיה באירופה. פרסטיג'יו תהיה אחת מהיצרניות הראשונות של התקנים ניידים שתשיק את יישום True Key ברוסיה וברחבי אירופה ועד סוף השנה תעמיד אותו לרשות המשתמשים בסמארטפונים וטאבלטים מבוססי אנדרואיד שלה.
 
בנוסף, קרזניץ' דיווח על יוזמות משותפות של אינטל עם אלקטל-לוסנט, אריקסון והוואווי שנועדו לתת מענה לשירותים חדשים בתחומי הטלקום, הענן ומרכזי הנתונים, לייעול הרשתות ולהאצת המעבר של התעשייה לתשתית המוגדרת באמצעות תוכנה.
 
כל המעבדים שמציגה אינטל הינם "נקיים מעימותים", כלומר אינם מכילים מינרלים (בדיל, טנטלום, טונגסטן ו/או זהב) שהופקו בידי ארגונים המפרים את זכויות האדם ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022