איחוד האמירויות הערביות מבקשת שוב מטוסי F-15

האמירות רוצה להחליף את צי מטוסי המיראז' 2000 אותם היא רוצה למכור לעירק. כתחליף, היא רוצה לרכוש מארה"ב מטוסי F-15

איחוד האמירויות הערביות מבקשת שוב מטוסי F-15

F-15SE Silent Eagle - youtube.com

איחוד האמירויות הערביות רוצה לשדרג את צי מטוסי המיראז' 2000 שכולל כ-70 מטוסים. את מטוסי המיראז' האמירות רצתה למכור לעירק. כך לפי פרסומים בתקשורת. האמירות מתפעלת גם צי של כ-80 מטוסי F-16. לפי אתר tacticalreport, האמירות חידשה לאחרונה את בקשתה לרכש מטוסי F-15 מארה"ב.

השאיפה לF-15 התחילה כבר ב-2011 כאשר אתר flightglobal דיווח כי נעשתה בקשה חשאית מטעם האמירות לארה"ב לקבל פרטים על מטוסי F-15 ומטוסי F/A-18. הכוונה של האמירות היא לרכוש את המטוסים בין השנים 2018-2025. האמירות, כמו סעודיה, גם שמה עין על מטוסי הF-35. בינתיים, מדובר ככל הנראה במשאלת לב.

אתר faqs חושף כי בעבר תוכנן בארה"ב דגם F-15U ו-F-15Uplus עבור איחוד האמירויות הערביות שהתבסס על גרסת F-15E עם תוספות. הדגמים הללו מעולם לא יצאו משולחן השרטוטים. עוד פרטים על אותם דגמים אפשר למצוא כאן וכאן. בסופו של דבר לוקהיד מרטין גברה על בואינג במכרז ומכרה את הF-16.

בשנה שעברה ניסתה צרפת למכור לאמירות את מטוסי הרפאל. גם בריטניה ניסתה למכור את מטוסי הטייפון. שתי המדינות האירופאיות שלחו ראשי ממשלות ואנשי עסקים, אבל נראה כי אף עסקה לא יצאה לפועל.

ייתכן והאמירות מסתכלת על שכנתה סעודיה שעתידה להחזיק בצי הגדול ביותר במזרח התיכון של מטוסי F-15SE שיגיע בסופו של דבר ל-150 מטוסים. אם האמירות תקנה גם היא מטוסי F-15, אולי המדינות יוכלו לטפל יחד במטוסים ולהתאמן יחד. ייתכן וגם זה שיקול לאור האיום האיראני המשותף לאחר הסכם הגרעין.

אולי יעניין אותך גם