מגלן והשייטת זכו בפרס הרמטכ"ל

בין הזוכים הנוספים בפרס היחידות המצטיינות לשנת התשע"א: שייטת הסטי"לים, גדוד האיסוף הקרבי של פיקוד דרום, בסיס האימונים נבטים של חיל האוויר, בסיס ההדרכה חיל הים ועוד
לוחמי "מגלן". צילום: חנן גרינבלט, "ביבשה"

פרס הרמטכ"ל ליחידות המצטיינות בצה"ל לשנה החולפת התשע"א, יחולק מחר בבסיס הקריה בתל אביב, בין הזוכות ניתן למצוא את השייטת ואת מגלן שהובילו את התחרות בבתי היחידות המיוחדות הלוחמות. במקרה של מגלן שהייתה פעילה מאוד בשנה האחרונה, נימוקי הוועדה לזכיית הפרס היו כי "הפעולה הגלויה והסמויה של מגלן מתאפיינת ביצירתיות שנותנת מענה ופתרונות יחידתיים. היחידה בלטה השנה במיוחדת במספר נושאים בתחום החדשנות, אימונים ובאמצעי לחימה".

פרס הרמטכ"ל ליחידות המצטיינות בצבא מחולק מידי שנה. היחידות מחולקות למספר בתים על פי עיסוקיהן בין היתר: יחידות מיוחדות, הדרכה, מילואים, טכנולוגיה ועוד. היחידות מתחרות ביניהן על בסיס מגוון קריטריונים שמטרתם לעודד מצוינות, כגון פעילות המבצעית של אותה השנה, גמישות פיקודית, תכנון וטיפול בכח אדם, רוח צה"ל , חדשנות, התאמה, התייעלות וכו'. השנה חולקו היחידות לשישה בתים לעומת שבעה בשנה החולפת. כמו כן, בניגוד לשנה שעברה גם הפרס הכספי על סך 80 אלף ש"ח יוענק השנה רק ליחידה שזכתה במקום הראשון בכל בית, ואילו היחידות שסיימו במקום השני והשלישי יזכו לתעודת הערכה בלבד.

את היחידות השונות דירגה ועדת פרס מיוחדת בראשות סגן הרמטכ"ל, יאיר נווה, ובהשתתפו עשרה קצינים בדרגת תת-אלוף. בסיום עבודתה המליצה הועדה לרמטכ"ל על היחידות הטובות ביותר, הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ קיבל אמנם את מרבית המלצות הועדה, אולם הוא הכניס גם מספר שינויים משל עצמו.

בין היחידות הזוכות ניתן למצוא את טייסת האבירים, גדוד שחר של פיקוד העורף, גדוד האיסוף הקרבי של פיקוד הדרום, שייטת 3 (הסטי"לים), החטיבה הצפונית של אוגדת עזה, בסיס שדה דב, אוגדת עזה, אוגדת הפלדה של פיקוד מרכז, בסיס האימונים נבטים של חיל האוויר, בסיס ההדרכה חיל הים, בית הספר להגנה אווירית, בא"ח גבעתי ועוד. בניגוד לשנה שעברה השנה אין יחידות חי"ר במצטיינים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית