מוקדם להספיד את הכלי הטיס המאויישים

בחיל הים, למרות שדרוגי הביצועים של המל"טים, יאלצו עדיין לחפש מטוסי סיור ימיים חדשים. "עדיין יש יתרון למערכת מודיעין בה יושבים מפעילים מנוסים", אומר מקורב לנושא

האם אמנם המל"טים ישלטו בעוד מספר שנים בשמים ברוב המשימות של חיל האויר? השאלה הזו מעסיקה בימים אלה את מיטב המומחים לצורך החלטה על מבנה הסד"כ של חיל האויר לעשר השנים הקרובות. נראה כי מוקדם ל"הספיד" את כלי הטיס המאוישים לפחות ל-15 השנים הקרובות.

אחת הדוגמאות הטובות לבעיה היא השאלה אם מל"טים יכולים לבצע בעצמם את משימת הסיורים הימיים המשותפים לחיל הים ולחיל האוויר. עד לפני מספר שנים היה נראה כי המל"ט מדגם "הרון" מתוצרת התעשייה האווירית מצויד בחיישנים מתאימים יבטל את הצורך ברכישת מטוסי סיור ימיים חדשים שיחליפו את מטוס ה"ווסטווינד" הישן המבצע את המשימה כיום.

התעשייה האווירית אפילו מתכננת מערכת תדלוק אווירי עבור הגרסה המשודרגת של מלטי ה"הרון" שלה. הגרסה החדשה מצוידת מכ"ם משופרות הימית אלתא, מטען אלקטרו אופטי משופר, עם מערכת תקשורת לוויינית (סאטקום). לדברי התעשיה האווירית לדגם המשופר תהיה שהיה של יותר מ-20 שעות אויר ומערכת תקשורת לווינית שתאפשר לשלוט במל"ט מטווחים גדולים.

אבל למרות כל השיפורים המוצעים האלה נראה כי יש עדיין הסכמה שחיל הים יצטרך למצוא פלטפורמה מאוישת חדשה לצורך ביצוע הסיורים הימיים. נבחנות מספר חלופות וכאשר יוסכם על אחת, היא תצויד במערכת חיישנים מתאימה לביצוע המשימה.

"המל"טים הולכים ותופסים מקום יותר חשוב במערך של חיל האוויר אבל הם עדין לא דוחקים לגמרי את המטוסים המאוישים מהמשימות שלהם. עדיין יש יתרון למערכת מודיעין שבה יושבים מפעילים מנוסים ומצויים מעל אזור הענין", אמר מקור בכיר המקורב לנושא.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022