החמאס נכנס ללוחמת הסייבר

בארגון הקימו יחידה שתעסוק בלוחמת סייבר, ותפקידה יהיה לבצע תקיפות באמצעות המחשב ולהגן על מערכות הארגון, במקרה הצורך

חדש בחמאס: יחידה ללוחמת סייבר. הגוף החדש של הארגון החל לפעול באחרונה, גם לצורך תקיפה באמצעות מחשב וגם לצורך הגנה. על מחלקת הסייבר החדשה של החמאס, סופר במושב בנושא סייבר שנערך השבוע במסגרת ועידת ישראל לעסקים של גלובס, בהשתתפות אנשי מערכת הביטחון ובכירים מהתעשיות הביטחוניות שעוסקים בתחום הסייבר.

בין היתר לקח חלק בכנס סמנכ"ל המו"פ של רפאל, רוני פוטסמן ומנכ"ל מפעל מל"מ של התעשיה האווירית. את הדיון ניהל אלוף (מיל') פרופסור יצחק בן ישראל, ראש סדנת יובל נאמן למדע ולטכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב. המושב נוהל במשותף על ידי ישראל דיפנס והסדנא.

ארגון החמאס הולך בדרכה של פטרוניתו האיראנית שכבר הקימה מטה סייבר לאומי שמטרתו להתגונן כנגד מתקפות סייבר ממדינות המערב.

מוקדם יותר השבוע אמר אל"מ דני, ראש מחלקת הגנה בחיל הקשר והתקשוב, כי "המרחב הקיברנטי הוא מרחב לחימה נוסף על האוויר, ים ויבשה. אנו מחפשים פתרונות ושיתופי פעולה עם התעשיות הביטחוניות במטרה להתגונן מפני מתקפת סייבר", הוא הוסיף בכנס סייבר של עמותת חיל הקשר והתקשוב, הנערך ביהוד בשיתוף עם מגזין אנשים ומחשבים ומגזין ישראל דיפנס. 

לטענתו בצה"ל מתכוננים לכל תרחיש. "אנו נערכים גם לאירועים סטנדרטים, כלומר וירוס שלא נועד לפגוע בצה"ל במקור, וגם באירועים ייעודיים – כלומר כאלה מכוונים נגד המערכות בצבא". אל"מ דני סיפר עוד כי השבוע אושרה תכנית העבודה בצה"ל בתחום הסייבר. במסגרת התכנית, באגף התקשוב יקימו גופים שינטרו ויגיבו במהירות לכל מתקפה. "בכל שבוע אנו עורכים הערכת מצב שבודקת מהם האיומים העומדים בפנינו".

You might be interested also