אלביט תמכור קיט הנחיה לפצצת אוויר לברזיל

מדובר במכירה של 120 יחידות מקיט Lizard II בהיקף של כ-2 מיליוני דולרים

אלביט תמכור קיט הנחיה לפצצת אוויר לברזיל

aereo.jor.br

אלביט מערכות סגרה עסקה למכירת קיט הנחיה לפצצת אוויר לברזיל, כך לפי פרסום באתר tecnodefesa. לפי הפרסום מדובר ב-120 יחידות של קיט מסוג Lizard II לפצצה סטנדרטית מסוג Mk. 83. היקף העסקה מוערך ב-2 מליוני דולרים.

מדובר בקיט ממשפחת Whizzard של אלביט, כאשר ה-Lizard הוא קיט מונחה לייזר כולל גם הנחיית GPS אשר מסוגל לשמור על דיוק גם ברוחות חזקות וגם כולל מכלול ל"א מתקדם להתגברות על חסימות. בעבר צה"ל וחיל האוויר האיטלקי רכשו קיטים כאלו [מקור]. לסדרה יש דגמים 2,3 ו-4, כאשר לפי הפרסום ברזיל רכשה את דגם 2.

איטליה

היצרן האיטלקי של מטוסי האימון מסוג "לביא", Alenia Aermacchi, החליט לעשות גרסת התקפית של מטוס האימון תחת אותו מותג ולשווק אותו בעולם. בין היתר, המטוס יוצע עם חימוש ישראלי של אלביט מערכות כולל קיט ה-Lizard II וה-GATR וגם פצצת הספייס של רפאל. גם פוד התקיפה של רפאל, הלייטנינג, כנראה יוצע עם המטוס.

לפי החברה, צפי המכירות עומד על 100 מטוסים בשנה כהשלמה לרכש מטוסי הF-35. היצרן הגיע למסקנה שב-80 אחוזים מהמקרים, לא יעשה שימוש במטוס ה-F-35, ולכן יש מקום למטוס קטן, זול ומהיר שמסוגל לתפקד במגוון משימות תקיפה, איסוף מודיעין ואימון.

אחד הלקוחות על הכוונת היא פולין שרוצה להחליף את המטוסים הרוסיים וכן מדינות אירופה שרוכשות את הF-35. השיווק עתיד להתחיל ב-2017.

אולי יעניין אותך גם