"חיל האוויר רוצה את ה-F-35"

מפקד חיל האוויר אמר כי החיל ממשיך לראות במטוס זה את מטוס הדור הבא שלו, למרות הפרסומים על עיכובים בפיתוחו. "אנחנו פועלים לחזק את הזרוע הארוכה של חיל האוויר", הוא הוסיף
מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן (צילום: ביטאון חיל האוויר) מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן (צילום: ביטאון חיל האוויר)

"מקומו של מטוס ה-F-35I הוא בבניין הכוח של חיל האוויר", אמר מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, בהרצאה בכנס לביטחון לאומי, שנערך בבית חיל האוויר על ידי מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל.

נחושתן נשא הרצאה על בניין הכוח של חיל האוויר ובין היתר התייחס לדיווחים על העיכוב בפיתוח מטוס הקרב העתידי, שאמור היה להגיע לחיל האוויר הישראלי בשנת 2015 (אך הגעתו תידחה לשנת 2017, לפחות), ולטענות על כך שהמטוס החמקן אינו מתאים לצרכי חיל האוויר הישראלי.

"כבר מימי ראשית המדינה ישראל מקפידה לרכוש תמיד את המטוס הטוב ביותר שהיא יכולה לשים עליו את ידה", אמר נחושתן, "וכך היינו ראשונים מחוץ לארצות הברית שהצטיידו במטוסי הדור הרביעי - ה-F-15 ו-F-16.

"נכון, יש קשיים בפיתוח, ובהחלט הייתי רוצה לקבל את מטוס ה-F-22 (מטוס שאותו ארצות הברית אינה מוכרת למדינות זרות), אבל לפי הניתוח שלנו, בסגולותיו מגלם מטוס ה-F-35 את המעבר מדור רביעי לחמישי, בעיקר מבחינת יכולתו לתפקד ולייצר חופש פעולה הרבה יותר טוב בזכות חתך מכ"מ נמוך (יכולת חמקנות) ובגין העובדה שיש לו כושר היתוך סנסורים, שבמטוסים פחות מתקדמים אי אפשר להכניס, כי יש אמצעים שאפשר לשלב רק אם בונים אווירון מחדש, וכאן בכל זאת מדובר באווירון שמגיע כמה עשרות שנים אחרי ה-F-15 וה-F-16. המטוס יוביל את חיל האוויר ליכולות חדשות, כמו שבעבר, כאשר מטוס ה-F-16 וה-F-15 הגיעו, הם משכו את חיל האוויר כולו אחריהם, בהיבט של פיתוח תפיסות, תורות לחימה וכושר מבצעי".

בנושאים אחרים אמר מפקד חיל האוויר, כי החיל בפיקודו צריך להיות ערוך בפני מתקפת סייבר מול מערכות המחשב המתוחכמות שברשותו. "אנחנו פועלים לחזק את הזרוע הארוכה של חיל האוויר", הוא הוסיף, אך נמנע מלהתייחס לאיום פצצת הגרעין האיראנית באופן ישיר.


תגובות

  1. חיל האויר יודע למה הוא רוצה את המטוס
    יהודה 14:40 30.11.2011