הודו: וואטסאפ מאיימת לעזוב את המדינה אם יכריחו אותה לשבור הצפנה

"כפלטפורמה, אנחנו אומרים, אם נאמר לנו לשבור הצפנה, אז WhatsApp הולכת", אמר עורך הדין של החברה

הודו: וואטסאפ מאיימת לעזוב את המדינה אם יכריחו אותה לשבור הצפנה

Credit: Jonathan Raa via Reuters Connect

וואטסאפ בבעלות מטה אמרה ביום חמישי האחרון (25 באפריל) לבית המשפט העליון של דלהי כי היא תסגור את הפעילות בהודו ותעזוב את המדינה - אם תיאלץ לשבור את ההצפנה מקצה לקצה. דיווח של thewire.in.

"כפלטפורמה, אנחנו אומרים, אם נאמר לנו לשבור הצפנה, אז WhatsApp הולכת", אמר עורך הדין של החברה Tejas Karia.

בית המשפט דן בעתירות של WhatsApp משנת 2021, המערערות על הוראה של כללי טכנולוגיית המידע לשנת 2021 עבור מתווכים במדיה חברתית, המחייבים אותם לזהות את המקור הראשון של המידע.

היועץ המשפטי של וואטסאפ, אמר: "אנשים משתמשים בוואטסאפ רק בגלל ההצפנה שלה. כעת על ידי יישום כלל זה, נצטרך לשבור את ההצפנה. אחרת, לא ניתן יהיה לאתר את המוצא. ייתכן שיהיה צורך לאחסן מיליארדים ומיליארדי הודעות במשך 'n' מספר שנים, כי אין כאן הגבלה.

"יש שתי זכויות. האחת היא פרטיות. יחד עם זאת, לממשלה יש זכות לדעת. למשל, אם מחבל שולח מסר, יש לתפוס אותו. אנחנו לכודים בין לבין. האם אני צריך לשבור את הפלטפורמה שלי עבור אחד המקרים או עבור מיליארדי מקרים. האם זה פרופורציונלי? בית המשפט יצטרך לבחון את תוקפו החוקתי של כלל זה.״

גם פלטפורמות הודעות אחרות הצהירו בעבר על מחויבותן להצפנה מקצה לקצה.

"היינו סוגרים לפני שהיינו פוגעים בהבטחות הפרטיות שהצפנה היא הערובה הטכנולוגית להן", אמרה מנכ"לית סיגנל, מרדית' וויטאקר, בכנס ביוני אשתקד. "אין לנו סיבה להתקיים אם לא כדי לספק מנגנון פרטי באמת לתקשורת. שם אנחנו עומדים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית