פרשנות | בינה מלאכותית מסייעת בניקוי הנתונים בארגון

68% מהמידע הוא מה שנקרא "מידע קר", כלומר מידע שלא משתמשים בו או משתמשים בו לעיתים רחוקות, כך שלמעשה הוא כמעט ואינו מייצר ערך לארגון

בינה מלאכותית מסייעת גם בניקוי והגנה על הנתונים בארגון

קרדיט צלם: נדב יונתן כהן

תקופת האביב מסמלת לנו תקופה של התחדשות והתרעננות. זוהי הזדמנות נהדרת כדי לבצע זאת גם בארגון. על כל מנהל לעשות מידי פעם קצת סדר ארגוני לייעול תפעול הארגון שגם ישפיע על ביצועיו.

החלטה מרכזית כזו שארגונים נדרשים אליה בשנים האחרונות היא ההחלטה על המעבר לענן וחלוקת האחסון של הנתונים בארגון – בארגון עצמו, בענן פרטי, ציבורי או היברידי. על מנהלי הארגון לבחון אלו מערכי מחשוב ונתונים יש להשאיר בארגון ומה ניתן לנקות החוצה.

איך מרעננים ומנקים את הנתונים בארגון? 

הצעד הראשון הוא הערכת משאבי המחשוב בארגון עצמו וגם בענן וכיצד משתמשים בהם. לצורך כך נדרשים פתרונות ניהול לחיזוק הנראות והניצול של השירותים השונים. הצעד השני הוא ניתוח השימוש במידע ובנתונים, היכן הם מאוחסנים וכמה הם פעילים. 

68% מהמידע הוא מה שנקרא "מידע קר", כלומר מידע שלא משתמשים בו או משתמשים בו לעיתים רחוקות, כך שלמעשה הוא כמעט ואינו מייצר ערך לארגון. הפתרון הוא לא אחסון של פחות מידע, אלא שימוש נכון במידע בכדי לעצב את המודלים העסקיים החדשים. 

הצעד השלישי הוא הנעת המידע החשוב לפלטפורמות זולות בין אם בענן או בדטה סנטר הארגוני, מאחר ובאופן זה ניתן להיות יעילים יותר ולהפחית עלויות בצורה משמעותית. הצעד האחרון הוא שימוש יעיל יותר באחסון הארגוני ובדאטה סנטר.

המצב הגלובלי הכלכלי הנוכחי מצריך פתרונות יצירתיים וחדשניים וחשיבה מחודשת על הנתונים, תוך כדי שקיפות והתייחסות למעגל החיים של המוצר שהארגון מייצר. שימוש נכון בנתונים יכול להוביל לערך מוסף רב לארגון ולקדם את המטרות העסקיות שלו. 

בנוסף, חשוב לזכור שפעולה חד פעמית של העברת הנתונים לענן אינה מספיקה. כשם שהבית שאנו מתגוררים בו הוא דינאמי ונכנסים אליו ויוצאים ממנו מוצרים שונים במשך השנה.

יש צורך בבדיקה לפחות פעם בשנה מה מתאים לנו ומה צריך לשנות, כך גם הארגון זקוק לכלי ניתוח וניהול מידע שידגישו את הנתונים שהארגון מייצר, מספק או שומר ולהצביע על הדרך שבה הנתונים יכולים לתרום בדרך הטובה ביותר לניהול הארגון.  

עליית הנתונים הזמינים גרמה גם לעלייה בכלי ניקוי נתונים, המשתמשים בבינה מלאכותית (AI) כדי לחסוך לארגונים כמויות אדירות של זמן ומשאבים.

על פי מחקר של פורסטר מתקפות נגד תשתיות קריטיות ושרשרות אספקה של ארגונים עלולות לגרום נזק של מיליוני דולרים.

לפי מחקר של נטאפ, 87% מהמנהלים הבכירים בארגונים מגדירים את מתקפות הכופרה כאחד האיומים הגדולים על הארגונים שלהם. 

לאחרונה הכריזה החברה על פתרונות מבוססי AI גם להתמודדות עם מתקפות כופרה בזמן אמת. מדובר בפתרונות ראשונים מסוגם למערכות האחסון. 

הפתרונות משולבים במערכת ONTAP ומזהים בזמן אמת סוגים חדשים של מתקפות כופרה ברמת דיוק של 99% ומאפשרים שיקום עומסי עבודה להתבצע תוך דקות.

באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית החברה נוקטת בגישה אגרסיבית ופרואקטיבית להגנה על הדאטה של לקוחותינו בפני מתקפות סייבר. נטאפ הינה חברת האחסון הראשונה בעולם שמספקת בצורה מפורשת אחריות פיננסית לפתרונות המתמודדים נגד מתקפות כופרה. 


מאת שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ ישראל
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית